A A A

Προγράμματα Παρέμβασης

Σε συνέχεια των πολυετών δράσεων του Εργαστηρίου Σχολικής Ψυχολογίας για τη στήριξη των σχολικών κοινοτήτων σε περιόδους κρίσης, αναπτύχθηκε από την επιστημονική ομάδα του Εργαστηρίου Σχολικής Ψυχολογίας μια σειρά δράσεων για την αντιμετώπιση των αναδυόμενων αναγκών των σχολείων στην περίπτωση της πανδημίας COVID-19 καθ’ όλη τη διάρκεια της εξέλιξής της. Οι δράσεις αφορούσαν τους ακόλουθους αλληλένδετους τομείς:

  •  Έρευνα
  •  Εκπαίδευση/επιμόρφωση/κατάρτιση
  • Εκδόσεις/Παρεμβάσεις 

Πρόγραμμα ψυχοκοινωνικής υποστήριξης παιδιών προσφύγων και των οικογενειών τους στις σχολικές κοινότητες (2015 -)

Πρακτικές και παρεμβάσεις ευαισθητοποιημένες στις ψυχολογικές ανάγκες παιδιών/εφήβων και των οικογενειών τους που έχουν βιώσει τραυματικές εμπειρίες.

Πολυεπίπεδο πρόγραμμα ψυχοκοινωνικής υποστήριξης και προαγωγής της ψυχικής ανθεκτικότητας στη σχολική κοινότητα  μετά από καταστροφικά γεγονότα

(Η περίπτωση της καταστροφικής πυρκαγιάς, 2018-2019) 

Συμμετέχοντες: 8 Δημοτικά και 8 Νηπιαγωγεία στην περιοχή της Ανατολικής Αττικής

Το πρόγραμμα «Στηρί-Ζωντας: Πρόγραμμα επιμόρφωσης εκπαιδευτικών για την ψυχολογική στήριξη των παιδιών στην περίοδο της  οικονομικής κρίσης» εντάσσεται στο πολυεπίπεδο πρόγραμμα πρόληψης, ευαισθητοποίησης, εκπαίδευσης και παρέμβασης «ΣΥΝ-ΦΡΟΝΤΙΖΩ» («Connecting for Caring» C4C).

Σκοπός του προγράμματος είναι η υποστήριξη και ενδυνάμωση της ψυχικής ανθεκτικότητας των μαθητών και εκπαιδευτικών σε επίπεδο ατόμου, ομάδας – τάξης και  του ευρύτερου σχολικού συστήματος.

Το Πολυεπίπεδο Μοντέλο Παροχής Σχολικών Ψυχολογικών Υπηρεσιών αναπτύχθηκε από το Κέντρο Έρευνας και Εφαρμογών Σχολικής Ψυχολογίας στο πλαίσιο του Προγράμματος «Εκπαίδευση των παιδιών Ρομά» που υλοποιείται από το 2011 από το Κέντρο Διαπολιτισμικής Αγωγής (ΚΕΔΑ) του Πανεπιστημίου Αθηνών, με στόχο τη βελτίωση των συνθηκών ένταξης μαθητών Ρομά στο εκπαιδευτικό σύστημα και την ενδυνάμωση των σχολικών μονάδων με παρεμβάσεις που προάγουν τη διαπολιτισμική κατανόηση, την επικοινωνία και τη συνεργασία.