A A A

Είναι πρόγραμμα πρωτογενούς πρόληψης που απευθύνεται σε όλους τους μαθητές της τάξης και εφαρμόζεται είτε από σχολικούς ψυχολόγους, είτε από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς, μετά από εξειδικευμένη κατάρτιση και εποπτεία. Ο σκοπός του Προγράμματος είναι πολυεπίπεδος και αφορά στους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς αλλά και στο ευρύτερο σύστημα της σχολικής κοινότητας. Το Πρόγραμμα στοχεύει στην ενδυνάμωση της συμβουλευτικής διάστασης του ρόλου των εκπαιδευτικών και τη διαμόρφωση ενός θετικού κλίματος και η προαγωγή της ψυχικής υγείας και ψυχικής ανθεκτικότητας στο πλαίσιο του σχολικού περιβάλλοντος, διευκολύνοντας τη μαθησιακή διαδικασία και τη γενικότερη προσαρμογή των μαθητών στη σχολική ζωή, αλλά και στο ευρύτερο κοινωνικό πλαίσιο.

Το Πρόγραμμα περιλαμβάνει τις ακόλουθες θεματικές ενότητες: 1) Εννοιολογικό πλαίσιο και περιγραφή του προγράμματος, 2) Δεξιότητες επικοινωνίας, 3) Αναγνώριση, Έκφραση, Διαχείριση Συναισθημάτων, 4) Διαστάσεις της Αυτοαντίληψης, Αυτοεκτίμηση, 5) Αντιμετώπιση Αγχογόνων Καταστάσεων, 6) Κοινωνική Επάρκεια - Κοινωνικές Δεξιότητες, 7) Διαδικασία Επίλυσης Συγκρούσεων, 8) Σχολείο και Πολυπολιτισμικότητα, 9) Σχολείο και Μαθητές με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες. 10) Σχολείο και Οικογένεια, 11) Δεξιότητες μελέτης, 12) Διαχείριση Κρίσεων στη Σχολική Κοινότητα. Την τελευταία δεκαετία έχει εφαρμοστεί σε σχολεία της Ελλάδας και της Κύπρου. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι κατά τα σχολικά έτη 2006-2009 συμμετείχαν στις καταρτίσεις 557 εκπαιδευτικοί και 8815 μαθητές από 245 σχολικές μονάδες. Τα αποτελέσματα της αξιολόγησης ήταν πολύ θετικά και επιβεβαιώνουν την αποτελεσματικότητα αντίστοιχων προγραμμάτων (Hatzichristou, Lampropoulou, & Lykitsakou, 2006. Hatzichristou, Lykitsakou, Lampropoulou & Dimitropoulou, 2010. Hatzichristou, Lampropoulou, Lykitsakou & Dimitropoulou, 2010. Χατζηχρήστου, Λαμπροπούλου & Λυκιτσάκου, 2004).