A A A

Ολοκληρωμένα Προγράμματα

Η διεθνής δράση με τίτλο «Νιώθοντας φροντίδα και υποστήριξη στοσχολείο μας: Ένα ταξίδι στο δικό μας κόσμο» (“Feeling CARED in School: A Journey around the World”) διοργανώθηκε από το Εργαστήριο Σχολικής Ψυχολογίας, ΕΚΠΑ, σε συνεργασία μετο ISPA School Psychology Trainers Task Force, και το ISPA Student Organizing Committee (του International School Psychology Association). Πρόκειται για ένα νέο εγχείρημα με διεθνή διάσταση και αποτελεί τη συνέχεια των πολυεπίπεδων δράσεων και παρεμβάσεων του Εργαστηρίου Σχολικής Ψυχολογίας, ΕΚΠΑ για την ψυχοκοινωνική υποστήριξη σχολικών κοινοτήτων και την ενίσχυση της ψυχικής ανθεκτικότητας κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19. Απώτερος σκοπός της παρούσας διεθνούς πρωτοβουλίας αποτελεί η ανάδειξη του ρόλου του σχολείου/τάξης ως πλαίσιο που στηρίζει τα παιδιά, ενισχύοντας την ψυχική ανθεκτικότητα ακόμα και σε δύσκολες/ιδιαίτερες περιόδους και η ανταλλαγή εμπειριών για τον τρόπο που νιώθουν οι μαθητές/τριες ότι το σχολείο μπορεί να προσφέρει φροντίδα και υποστήριξη στα μέλη του.

Το Διεθνές πρόγραμμα “WeC.A.R.E.” είναι ένα εξ αποστάσεως πρόγραμμα εξειδικευμένης κατάρτισης εκπαιδευτικών και παρέμβασης στην τάξη που στοχεύει στην προαγωγή του θετικού κλίματος και της ψυχικής ανθεκτικότητας των μαθητών και την ανάπτυξη διεθνούς δικτύου σχολείων με τη συμμετοχή εκπαιδευτικών, σχολικών ψυχολόγων και μαθητών.

Το “WeC.A.R.E.” είναι μέρος του ευρύτερου πολυεπίπεδου προγράμματος πρόληψης, ευαισθητοποίησης, εκπαίδευσης και παρέμβασης «ΣΥΝ-ΦΡΟΝΤΙΖΩ» (“Connecting for Caring” C4C ) που σχεδιάστηκε και αναπτύχθηκε από το Κέντρο Έρευνας και Εφαρμογών Σχολικής Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών (Κ.Ε.Ε.ΣΧΟ.ΨΥ) http://www.centerschoolpsych.psych.uoa.gr και την Εταιρεία Σχολικής και Οικογενειακής Συμβουλευτικής και Έρευνας (Ε.Σ.Ο.Σ.Ε) http://www.esose.gr. Το Διεθνές Πρόγραμμα "WeC.A.R.E." φέτος υλοποιείται με την ευγενική χορηγία του Solidarity Now.

Το Κέντρο Έρευνας και Εφαρμογών Σχολικής Ψυχολογίας σε συνεργασία με το Διεθνή Σύλλογο Σχολικής Ψυχολογίας, διοργάνωσε το πρόγραμμα με τίτλο: «Το Ολυμπιακό Πνεύμα μέσα από τη Φωνή των Παιδιών» (“The Olympic Spirit through Children’s Voice”).

Σκοπός της προσπάθειας ήταν η ευαισθητοποίηση και η δημιουργική έκφραση παιδιών και εφήβων από διαφορετικά εκπαιδευτικά και πολιτισμικά πλαίσια και επίπεδα, η ανάδειξη της διαφορετικότητας και η προβολή του Ολυμπιακού Πνεύματος και της Ολυμπιακής Ιδέας σε διεθνές επίπεδο. Ειδικότερα, σκοπός του συγκεκριμένου Προγράμματος ήταν η έκφραση των αντιλήψεων των παιδιών για τους Ολυμπιακούς αγώνες και τα ολυμπιακά ιδεώδη, η διερεύνηση των προσδοκιών τους από την Ολυμπιάδα του 2004 στην Αθήνα και η επικοινωνία μεταξύ μαθητών διαφορετικών χωρών μέσα από την ανταλλαγή μηνυμάτων εμπνευσμένων από το Ολυμπιακό πνεύμα.