A A A

Ολοκληρωμένα Προγράμματα

Πολυεπίπεδο πρόγραμμα ψυχοκοινωνικής υποστήριξης και προαγωγής της ψυχικής ανθεκτικότητας στη σχολική κοινότητα  μετά από καταστροφικά γεγονότα

(Η περίπτωση της καταστροφικής πυρκαγιάς, 2018-2019) 

Συμμετέχοντες: 8 Δημοτικά και 8 Νηπιαγωγεία στην περιοχή της Ανατολικής Αττικής

Το πρόγραμμα «Στηρί-Ζωντας: Πρόγραμμα επιμόρφωσης εκπαιδευτικών για την ψυχολογική στήριξη των παιδιών στην περίοδο της  οικονομικής κρίσης» εντάσσεται στο πολυεπίπεδο πρόγραμμα πρόληψης, ευαισθητοποίησης, εκπαίδευσης και παρέμβασης «ΣΥΝ-ΦΡΟΝΤΙΖΩ» («Connecting for Caring» C4C).

Σκοπός του προγράμματος είναι η υποστήριξη και ενδυνάμωση της ψυχικής ανθεκτικότητας των μαθητών και εκπαιδευτικών σε επίπεδο ατόμου, ομάδας – τάξης και  του ευρύτερου σχολικού συστήματος.

Το Πολυεπίπεδο Μοντέλο Παροχής Σχολικών Ψυχολογικών Υπηρεσιών αναπτύχθηκε από το Κέντρο Έρευνας και Εφαρμογών Σχολικής Ψυχολογίας στο πλαίσιο του Προγράμματος «Εκπαίδευση των παιδιών Ρομά» που υλοποιείται από το 2011 από το Κέντρο Διαπολιτισμικής Αγωγής (ΚΕΔΑ) του Πανεπιστημίου Αθηνών, με στόχο τη βελτίωση των συνθηκών ένταξης μαθητών Ρομά στο εκπαιδευτικό σύστημα και την ενδυνάμωση των σχολικών μονάδων με παρεμβάσεις που προάγουν τη διαπολιτισμική κατανόηση, την επικοινωνία και τη συνεργασία.

Το πρόγραμμα «Ε.Μ.Ε.Ι.Σ. αποτελεί ένα πρόγραμμα εξειδικευμένης κατάρτισης εκπαιδευτικών και παρέμβασης για την προαγωγή του θετικού κλίματος και της ψυχικής ανθεκτικότητας στη σχολική κοινότητα. Ευρύτερος στόχος του προγράμματος είναι η δημιουργία ενός θετικού κλίματος στο σχολικό πλαίσιο, ώστε να είναι δυνατή η ενίσχυση της ψυχικής ανθεκτικότητας ατόμων και ομάδων καθώς και η ανάδειξη και αξιοποίηση εσωτερικών δυνάμεων, κινήτρων και ικανοτήτων στο σχολικό πλαίσιο. Στο Πρόγραμμα συμμετείχαν 126 εκπαιδευτικοί και στελέχη εκπαίδευσης (Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης) και 3200 μαθητές από 38 σχολεία της ευρύτερης περιοχής της Αττικής.

ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ και ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ - ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΑΓΩΓΗ ΤΗΣ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ και ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ (2004-)

Είναι πρόγραμμα πρωτογενούς πρόληψης που απευθύνεται σε όλους τους μαθητές της τάξης και εφαρμόζεται είτε από σχολικούς ψυχολόγους, είτε από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς, μετά από εξειδικευμένη κατάρτιση και εποπτεία. Ο σκοπός του Προγράμματος είναι πολυεπίπεδος και αφορά στους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς αλλά και στο ευρύτερο σύστημα της σχολικής κοινότητας. Το Πρόγραμμα στοχεύει στην ενδυνάμωση της συμβουλευτικής διάστασης του ρόλου των εκπαιδευτικών και τη διαμόρφωση ενός θετικού κλίματος και η προαγωγή της ψυχικής υγείας και ψυχικής ανθεκτικότητας στο πλαίσιο του σχολικού περιβάλλοντος, διευκολύνοντας τη μαθησιακή διαδικασία και τη γενικότερη προσαρμογή των μαθητών στη σχολική ζωή, αλλά και στο ευρύτερο κοινωνικό πλαίσιο.