A A A

Έρευνες - Δημοσιεύσεις

Οι σύγχρονες τάσεις της σχολικής ψυχολογίας οδήγησαν στην ανάπτυξη ενός μοντέλου διασύνδεσης της θεωρίας, της έρευνας, της εκπαίδευσης και της παρέμβασης στο χώρο του σχολείου, που στοχεύει στην κάλυψη των αυξημένων αναγκών των μελών της σχολικής κοινότητα, μέσω της παροχής εναλλακτικών ψυχολογικών υπηρεσιών στο σχολικό περιβάλλον. Το μοντέλο αυτό περιλαμβάνει τέσσερις εξελικτικές και αλληλοεξαρτώμενες φάσεις οι οποίες εμπλουτίζονται συνεχώς με νέα ερευνητικά δεδομένα, επιπρόσθετους στόχους και ευρύτερα ερευνητικά προγράμματα με βάση τις σύγχρονες τάσεις και προσεγγίσεις της σχολικής ψυχολογίας και τις αναδυόμενες ανάγκες της σχολικής κοινότητας παρέχοντας νέα δεδομένα για τη διαμόρφωση των παρεχόμενων ψυχολογικών υπηρεσιών στα σχολεία (Hatzichristou, Lampropoulou, Lykitsakou, & Dimitropoulou, 2010).

Όλα τα προγράμματα παρέμβασης (evidence-based interventions) περιλαμβάνουν    σεμινάρια επιμόρφωσης εκπαιδευτικών, την εφαρμογή δραστηριοτήτων μέσα στην τάξη, εποπτεία και αξιολόγηση. Η αξιολόγηση των προγραμμάτων πραγματοποιείται στο πλαίσιο ενός πολυεπίπεδου μοντέλου αξιολόγησης τριών επιπέδων (evidence-based interventions) που αφορά τόσο στο περιεχόμενο και στη διαδικασία όσο και στην αποτελεσματικότητα των προγραμμάτων αυτών.

Hatzichristou, C., Gari, A., Mylonas, K., Karitsa B. Tsiovoulou, A., & Giavrimis, P. (2014). Attitudes and perceptions of teachers for divorce and childrens' adjustment after parental separation, Social Sciences Tribune, 16 (63),80-105.

Hatzichristou, C., Gari, A., Mylonas, K., Tsiovoulou, A., Karitsa B. & Giavrimis, P. (2012). Perceptions and attitudes of students for divorce and childrens' adjustment after parental separation, Nea Paideia, 144, 131-146.

Χατζηχρήστου, Χ., Κατή, Α., Γεωργουλέας, Γ., Λυκιτσάκου, Κ., & Υφαντή, Θ., (2012). Ψυχολογική στήριξη των παιδιών σε καταστάσεις κρίσεων. (με ένα επίμετρο για την οικονομική κρίση). Αθήνα: Κέντρο Έρευνας και Εφαρμογών Σχολικής Ψυχολογίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Χορηγία: Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος 

Hatzichristou, C. & Lampropoulou, A. (2012). Psychosocial support of Roma students: Development of a multilevel model for providing school psychological services. Education Sciences, 261- 279.

Lampropoulou, A. (2009). Subjective youth’s wellbeing and coping. Contemporary Society, Education and Mental Health, 2 (5), 31-56.

Hatzichristou, C., Lianos, P.G. & Lampropoulou, A. (2019). Supporting vulnerable groups of students in educational settings: University initiatives and partnerships. Psychology in Russia - State of the Art. Special issue “Educational psychology from a contemporary perspective”, 12(4), 60–73. DOI: 10.11621/pir.2019.0404

HatzichristouC.Lampropoulou, A., & Lianos, P.G. (2019). Social justice principles as core concepts in school psychology: Training, research and practice at a transnational level. School Psychology International, 1–20, DOI: 10.1177/0143034319892031

Hatzichristou, C., Stasinou, V., Lampropoulou, A., & Lianos, P. (2018). Adolescents’ perceptions of school climate: Exploring its protective role in times of economic recession, School Psychology International, 39 (6), 606-624. doi.org/10.1177/0143034318803666

Hatzichristou, C., et al. (2017). Individual and contextual factors contributing to the psychosocial adjustment of elementary and high school students in the Greek schools. School Psychology Quarterly.

Hatzichristou C., Lianos, P. G., & Lampropoulou, A. (2017). Cultural Construction of Promoting  Resilience and Positive School Climate during the Economic Crisis in Greek Schools. International Journal of School & Educational Psychology, 1-15, doi: 10.1080/21683603.2016.1276816 (published online: 03 Feb 2017)

Hatzichristou C, & Lianos, P. G. (2016). Social and emotional learning in the Greek educational system: An Ithaca journey. International Journal of Emotional Education (special issue), 8(2), 105-127.