A A A

Έρευνες - Δημοσιεύσεις

Οι σύγχρονες τάσεις της σχολικής ψυχολογίας οδήγησαν στην ανάπτυξη ενός μοντέλου διασύνδεσης της θεωρίας, της έρευνας, της εκπαίδευσης και της παρέμβασης στο χώρο του σχολείου, που στοχεύει στην κάλυψη των αυξημένων αναγκών των μελών της σχολικής κοινότητα, μέσω της παροχής εναλλακτικών ψυχολογικών υπηρεσιών στο σχολικό περιβάλλον. Το μοντέλο αυτό περιλαμβάνει τέσσερις εξελικτικές και αλληλοεξαρτώμενες φάσεις οι οποίες εμπλουτίζονται συνεχώς με νέα ερευνητικά δεδομένα, επιπρόσθετους στόχους και ευρύτερα ερευνητικά προγράμματα με βάση τις σύγχρονες τάσεις και προσεγγίσεις της σχολικής ψυχολογίας και τις αναδυόμενες ανάγκες της σχολικής κοινότητας παρέχοντας νέα δεδομένα για τη διαμόρφωση των παρεχόμενων ψυχολογικών υπηρεσιών στα σχολεία (Hatzichristou, Lampropoulou, Lykitsakou, & Dimitropoulou, 2010).

Όλα τα προγράμματα παρέμβασης (evidence-based interventions) περιλαμβάνουν    σεμινάρια επιμόρφωσης εκπαιδευτικών, την εφαρμογή δραστηριοτήτων μέσα στην τάξη, εποπτεία και αξιολόγηση. Η αξιολόγηση των προγραμμάτων πραγματοποιείται στο πλαίσιο ενός πολυεπίπεδου μοντέλου αξιολόγησης τριών επιπέδων (evidence-based interventions) που αφορά τόσο στο περιεχόμενο και στη διαδικασία όσο και στην αποτελεσματικότητα των προγραμμάτων αυτών.

Χατζηχρήστου, Χ., Λαμπροπούλου, Α., Γεωργουλέας, Γ., Λιανός, Π., & Υφαντή, Θ. (in press). Πολυεπίπεδη παρέμβαση για τη στήριξη των σχολικών κοινοτήτων στο πλαίσιο της πανδημίας COVID-19: Εμπειρικά δεδομένα και δράσεις. Ψυχολογία.

Χατζηχρήστου, Χ., Λαμπροπούλου, Α., Λιανός, Π., Γεωργακάκου-Κουτσονίκου, Ν., Μίχου., Σ. Υφαντή, Θ., Γεωργουλέας, Γ.(2021). Ψυχοκοινωνικές και εκπαιδευτικές ανάγκες στη σχολική κοινότητα στην περίοδο της πανδημίας COVID-19: Σύνδεση εμπειρικών δεδομένων με δράσεις υποστήριξης και κατάρτισης. Νέα Παιδεία, 177, 13-32.

Χατζηχρήστου, Χ., Λαμπροπούλου, Α., & Υφαντή, Θ. (2020). Ψυχοκοινωνική υποστήριξη των σχολικών κοινοτήτων στο πλαίσιο της πανδημίας COVID-19: Πολυεπίπεδες δράσεις του Εργαστηρίου Σχολικής Ψυχολογίας, ΕΚΠΑ. Νέα Υγεία, 109, 1-7.

Hatzichristou, C., Gari, A., Mylonas, K., Karitsa B. Tsiovoulou, A., & Giavrimis, P. (2014). Attitudes and perceptions of teachers for divorce and childrens' adjustment after parental separation, Social Sciences Tribune, 16 (63),80-105.

Hatzichristou, C., Gari, A., Mylonas, K., Tsiovoulou, A., Karitsa B. & Giavrimis, P. (2012). Perceptions and attitudes of students for divorce and childrens' adjustment after parental separation, Nea Paideia, 144, 131-146.

Χατζηχρήστου, Χ., Κατή, Α., Γεωργουλέας, Γ., Λυκιτσάκου, Κ., & Υφαντή, Θ., (2012). Ψυχολογική στήριξη των παιδιών σε καταστάσεις κρίσεων. (με ένα επίμετρο για την οικονομική κρίση). Αθήνα: Κέντρο Έρευνας και Εφαρμογών Σχολικής Ψυχολογίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Χορηγία: Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος 

Hatzichristou, C. & Lampropoulou, A. (2012). Psychosocial support of Roma students: Development of a multilevel model for providing school psychological services. Education Sciences, 261- 279.

Lampropoulou, A. (2009). Subjective youth’s wellbeing and coping. Contemporary Society, Education and Mental Health, 2 (5), 31-56.

Hatzichristou, C., Lampropoulou, A. &Georgakakou-Koutsonikou, N. (under review).A multilevel approach for assessing needs and supporting school communities during the COVID-19 pandemic: University, schools and community interconnections. International Perspectives in Psychology: Research, Practice, Consultation.

Hatzichristou, C., Georgakakou-Koutsonikou, N., Lianos, P.,Lampropoulou, A., &Yfanti, Τ., (2021). Assessing school community needs during the COVID-19 pandemic: Teacher, parent and student perceptions.School Psychology International.  Article first published online: August 29, 2021.https://doi.org/10.1177/01430343211041697

Hatzichristou, C., Lianos, P.G. Lampropoulou, A., Yfanti, Τ., &Athanasiou, D. (under review). WeCARE Intervention Program: an online multilevel international program for promoting well-being and resilience in the school community during unsettling times. European Journal of Psychology and Educational Research, 4(1), 51-67.

La Salle, T. P., Rocha-Neves, J., Jimerson, S., Di Sano, S., Martinsone, B., Majercakova, S., Albertova, E., Gajdošová, C., Deltour, A. B., Hatzichristou, C., Martinelli, V., Raykov, M., Palikara, O., Szabó, É.,Arlauskaite, Z., Athanasiou, D., Brown-Earle. O., Casale, G., Lampropoulou,A., &Mikhailova, A. (2021). A multi-national study exploring adolescent perceptions of school climate and mental health problems, School Psychology, 36(3), 155–166.

 Hatzichristou, C., Lianos, P.G. Lampropoulou, A., &Stasinou, V. (2020). Individual and systemic factors related to safety and relationships in schools as moderators of adolescents’ subjective well-being during unsettling times. Contemporary School Psychology. Special Issue Addressing Aggression and Violence in DiverseHatzichristou, C., Lianos, P.G. & Lampropoulou, A. (2019). Supporting vulnerable groups of students in educational settings: University initiatives and partnerships. Psychology in Russia - State of the Art. Special issue “Educational psychology from a contemporary perspective”, 12(4), 60–73. DOI: 10.11621/pir.2019.0404