A A A

Επιμόρφωση - Κατάρτιση

Κύκλος ημερίδων Σχολικής Ψυχολογίας

«Διά-λογοι στήριξης και συνεργασίας στη σχολική κοινότητα» - Ημερίδα Σχολικής Ψυχολογίας (6)

Στηρίζοντας τη σχολική κοινότητα στην περίοδο πανδημίας COVID-19: Ανάγκες, Πρακτικές και Παρεμβάσεις

Το Σάββατο 9 Απριλίου 2022 πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά η έκτη κατά σειρά ημερίδα με τίτλο   «Στηρίζοντας τη σχολική κοινότητα στην περίοδο πανδημίας COVID-19: Ανάγκες, Πρακτικές και Παρεμβάσεις». Η διοργάνωση της 6ης κατά σειρά  ημερίδας υλοποιήθηκε από το Εργαστήριο Σχολικής Ψυχολογίας και το Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα «Σχολική Ψυχολογία» του Τμήματος Ψυχολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, στο πλαίσιο του Κύκλου ημερίδων Σχολικής Ψυχολογίας «Διά-λογοι στήριξης και συνεργασίας στη σχολική κοινότητα». Στην 6η Ημερίδα Σχολικής Ψυχολογίας, παρουσιάστηκαν οι ευρύτερες προκλήσεις που κλήθηκαν να αντιμετωπίσουν τα παιδιά/έφηβοι, οι οικογένειες και οι σχολικές/εκπαιδευτικές  κοινότητες, καθώς και δράσεις / παρεμβάσεις στήριξης που υλοποιήθηκαν σχετικά με την ανταπόκριση στις εκπαιδευτικές και ψυχολογικές ανάγκες των μαθητών/τριών σε όλη τη διάρκεια της πανδημίας.Οι συμμετέχοντες ομιλητές και ομιλήτριες –ειδικοί ψυχικής υγείας και εκπαιδευτικοί- από διαφορετικούς φορείς και εκπαιδευτικά πλαίσια (διαφόρων βαθμίδων εκπαίδευσης) συμμετείχαν με τις εισηγήσεις τους σε έναν «διάλογο» που δομήθηκε αξιοποιώντας τη διεπιστημονική οπτική στελεχών εκπαίδευσης, εκπαιδευτικών και επαγγελματιών/ ειδικών ψυχικής υγείας διαφορετικών βαθμίδων εκπαίδευσης και πλαισίων.

Το Τμήμα Ψυχολογίας και το Κέντρο Έρευνας και Εφαρμογών Σχολικής Ψυχολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών διοργάνωσαν  το 1ο Επιμορφωτικό Σεμινάριο με τίτλο «Ψυχοκοινωνική υποστήριξη παιδιών προσφύγων». Το σεμινάριο απευθύνθηκε σε  εκπαιδευτικούς, στελέχη εκπαίδευσης, ειδικούς ψυχικής υγείας, επαγγελματίες που εργάζονται με ευάλωτες ομάδες παιδιών και εφήβων καθώς και σε προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς φοιτητές. Σκοπός του συγκεκριμένου επιμορφωτικού σεμιναρίου ήταν η ευαισθητοποίηση  των συμμετεχόντων αναφορικά με θέματα ψυχοκοινωνικής προσαρμογής και στήριξης παιδιών προσφύγων καθώς και η ανάδειξη  προοπτικών ενδυνάμωσης όλων των μελών της σχολικής κοινότητας.

Το  σεμινάριο πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 6 Μαΐου 2017 10:00-15:00 στην αίθουσα Aula της Φιλοσοφικής σχολής  του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. 

Για περισσότερες πληροφορίες δείτε τα παρακάτω αρχεία

 Τίτλος: «Η συνεργατικότητα ως στοιχείο για την αντιμετώπιση των προκλήσεων σε περιόδους άγχους και κρίσεων» (Working Together to Address Challenges in Times of Stress and Crisis), 12 Απριλίου 2014, Αθήνα                 (Διαζώσης Κατάρτιση, Βιωματικές Δραστηριότητες και Εποπτεία στο Πλαίσιο του Προγράμματος WeC.A.R.E. 2013-2014).

  • Εισηγήτρια: Bonnie Kaul Nastasi, PhD, Professor of School Psychology, Tulane University, New Orleans, Louisiana, USA.


 Τίτλος: «Psychosocial Variables in Academic Performance: Identity, Culture and Achievement», 3 Σεπτεμβρίου 2012, Αθήνα

  • Εισηγητής: Prof. Frank C. Worrell, Director of School Psychology Graduate Program, University of California, Berkeley


 Τίτλος: «Functional Assessment of Children with Emotional/ Behavioral Disorders», 22 Μαΐου 2013

  • Εισηγητής: Prof. Brian Martens, Professor of Psychology, Syracuse University, USA.

 Το Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Σχολικής Ψυχολογίας και το Κέντρο Έρευνας και Εφαρμογών Σχολικής Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών σε συνεργασία με τον Κλάδο Σχολικής Ψυχολογίας της Ε.Λ.Ψ.Ε. πραγματοποίησαν για σειρά ετών κύκλους Επιμορφωτικών Σεμιναρίων για εκπαιδευτικούς και γονείς.          

Τίτλος

«Οικολογική Προσέγγιση στην Ψυχική Ευεξία: ο ρόλος των εκπαιδευτικών» (An Ecological Approach to Psychological Well-Being: the role of teachers and schools)

Απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς και στελέχη εκπαίδευσης που έχουν συμμετάσχει σε προγράμματα του project Συν-φροντίζω («Εμείς», Στηρί-ζωντας, Πιλοτική φάση WeC.A.R.E, WeC.A.R.E2013-2014) και αποτελεί την αφετηρία για τη δημιουργία του δικτύου σχολείων του project Συν-φροντίζω στην Ελλάδα και σε άλλες χώρες. Στόχος του δικτύου αποτελεί η διευκόλυνση της επικοινωνίας, συνεργασίας, ανταλλαγής γνώσεων και εμπειριών μεταξύ των εκπαιδευτικών και η ανάδειξη των αποτελεσματικών πρακτικών από την εφαρμογή των προγραμμάτων. Επίσης  απευθύνεται  σε σχολικούς  ψυχολόγους  και  μεταπτυχιακούς  φοιτητές  σχολικής ψυχολογίας.