A A A

Προγράμματα Παρέμβασης

Το Εργαστήριο Σχολικής Ψυχολογίας, στο πλαίσιο του συνεχιζόμενου έργου του για τη στήριξη των σχολικών κοινοτήτων, διαμόρφωσε τη δράση Δικτύωσης σχολικών μονάδων για την ενδυνάμωση σχολικών κοινοτήτων σε επίπεδο συστήματος (τάξη/σχολείο) και την ενίσχυση της ψυχικής ανθεκτικότητας: «Διαδρομές» για το σχολικό έτος 2023-2024.  Σκοπός της συγκεκριμένης δράσης είναι να αναδειχθούν τα στοιχεία εκείνα που το σχολείο ως σύστημα διαθέτει και διευκολύνουν την προσαρμογή και την ανάπτυξη των μελών του, λειτουργώντας προστατευτικά μέσα από ευκαιρίες που δίνονται στους/στις μαθητές/τριες για να εξελιχθούν, να αναπτύξουν δεξιότητες και να ενδυναμωθούν ψυχολογικά και σε δύσκολες περιόδους. 

Περισσότερες πληροφορίες για τη Δράση μπορείτε να δείτε εδώ

Σε συνέχεια των πολυετών δράσεων του Εργαστηρίου Σχολικής Ψυχολογίας για τη στήριξη των σχολικών κοινοτήτων σε περιόδους κρίσης, αναπτύχθηκε από την επιστημονική ομάδα του Εργαστηρίου Σχολικής Ψυχολογίας μια σειρά δράσεων για την αντιμετώπιση των αναδυόμενων αναγκών των σχολείων στην περίπτωση της πανδημίας COVID-19 καθ’ όλη τη διάρκεια της εξέλιξής της. Οι δράσεις αφορούσαν τους ακόλουθους αλληλένδετους τομείς:

  •  Έρευνα
  •  Εκπαίδευση/επιμόρφωση/κατάρτιση
  • Εκδόσεις/Παρεμβάσεις 

Πρόγραμμα ψυχοκοινωνικής υποστήριξης παιδιών προσφύγων και των οικογενειών τους στις σχολικές κοινότητες (2015 -)

Πρακτικές και παρεμβάσεις ευαισθητοποιημένες στις ψυχολογικές ανάγκες παιδιών/εφήβων και των οικογενειών τους που έχουν βιώσει τραυματικές εμπειρίες.

Πολυεπίπεδο πρόγραμμα ψυχοκοινωνικής υποστήριξης και προαγωγής της ψυχικής ανθεκτικότητας στη σχολική κοινότητα  μετά από καταστροφικά γεγονότα

(Η περίπτωση της καταστροφικής πυρκαγιάς, 2018-2019) 

Συμμετέχοντες: 8 Δημοτικά και 8 Νηπιαγωγεία στην περιοχή της Ανατολικής Αττικής

Το πρόγραμμα «Στηρί-Ζωντας: Πρόγραμμα επιμόρφωσης εκπαιδευτικών για την ψυχολογική στήριξη των παιδιών στην περίοδο της  οικονομικής κρίσης» εντάσσεται στο πολυεπίπεδο πρόγραμμα πρόληψης, ευαισθητοποίησης, εκπαίδευσης και παρέμβασης «ΣΥΝ-ΦΡΟΝΤΙΖΩ» («Connecting for Caring» C4C).

Σκοπός του προγράμματος είναι η υποστήριξη και ενδυνάμωση της ψυχικής ανθεκτικότητας των μαθητών και εκπαιδευτικών σε επίπεδο ατόμου, ομάδας – τάξης και  του ευρύτερου σχολικού συστήματος.