A A A

Ολοκληρωμένα Προγράμματα

Το Πολυεπίπεδο Μοντέλο Παροχής Σχολικών Ψυχολογικών Υπηρεσιών αναπτύχθηκε από το Κέντρο Έρευνας και Εφαρμογών Σχολικής Ψυχολογίας στο πλαίσιο του Προγράμματος «Εκπαίδευση των παιδιών Ρομά» που υλοποιείται από το 2011 από το Κέντρο Διαπολιτισμικής Αγωγής (ΚΕΔΑ) του Πανεπιστημίου Αθηνών, με στόχο τη βελτίωση των συνθηκών ένταξης μαθητών Ρομά στο εκπαιδευτικό σύστημα και την ενδυνάμωση των σχολικών μονάδων με παρεμβάσεις που προάγουν τη διαπολιτισμική κατανόηση, την επικοινωνία και τη συνεργασία.

Tο Κέντρο Έρευνας και Εφαρμογών Σχολικής Ψυχολογίας σε συνεργασία με την Εταιρεία Σχολικής και Οικογενειακής Συμβουλευτικής και Έρευνας έχει αναπτύξει και υλοποιεί από το 2012 το Project Συν-Φροντίζω (Connecting for Caring - C4C), ένα πολυεπίπεδο πρόγραμμα πρόληψης, ευαισθητοποίησης, εκπαίδευσης και παρέμβασης που βασίζεται σε μια ολιστική προσέγγιση για την ενίσχυση της θετικής ανάπτυξης, προσαρμογής και στήριξης των παιδιών και των εφήβων στο σχολείο και στην οικογένεια.

Το πρόγραμμα «Ε.Μ.Ε.Ι.Σ. αποτελεί ένα πρόγραμμα εξειδικευμένης κατάρτισης εκπαιδευτικών και παρέμβασης για την προαγωγή του θετικού κλίματος και της ψυχικής ανθεκτικότητας στη σχολική κοινότητα. Ευρύτερος στόχος του προγράμματος είναι η δημιουργία ενός θετικού κλίματος στο σχολικό πλαίσιο, ώστε να είναι δυνατή η ενίσχυση της ψυχικής ανθεκτικότητας ατόμων και ομάδων καθώς και η ανάδειξη και αξιοποίηση εσωτερικών δυνάμεων, κινήτρων και ικανοτήτων στο σχολικό πλαίσιο. Στο Πρόγραμμα συμμετείχαν 126 εκπαιδευτικοί και στελέχη εκπαίδευσης (Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης) και 3200 μαθητές από 38 σχολεία της ευρύτερης περιοχής της Αττικής.

ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ και ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ - ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΑΓΩΓΗ ΤΗΣ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ και ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ (2004-)

Είναι πρόγραμμα πρωτογενούς πρόληψης που απευθύνεται σε όλους τους μαθητές της τάξης και εφαρμόζεται είτε από σχολικούς ψυχολόγους, είτε από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς, μετά από εξειδικευμένη κατάρτιση και εποπτεία. Ο σκοπός του Προγράμματος είναι πολυεπίπεδος και αφορά στους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς αλλά και στο ευρύτερο σύστημα της σχολικής κοινότητας. Το Πρόγραμμα στοχεύει στην ενδυνάμωση της συμβουλευτικής διάστασης του ρόλου των εκπαιδευτικών και τη διαμόρφωση ενός θετικού κλίματος και η προαγωγή της ψυχικής υγείας και ψυχικής ανθεκτικότητας στο πλαίσιο του σχολικού περιβάλλοντος, διευκολύνοντας τη μαθησιακή διαδικασία και τη γενικότερη προσαρμογή των μαθητών στη σχολική ζωή, αλλά και στο ευρύτερο κοινωνικό πλαίσιο.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΤΑΞΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ

Στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του Κέντρου Έρευνας και Εφαρμογών Σχολικής Ψυχολογίας για την προαγωγή της ψυχικής υγείας των παιδιών προσχολικής και σχολικής ηλικίας εντάσσεται η συγγραφή σειράς παραμυθιών με εκπαιδευτικό και παιδαγωγικό χαρακτήρα που στοχεύει στην ευαισθητοποίηση των μελών της σχολικής κοινότητας προς τα παιδιά με διαφορετικές ανάγκες. Ειδικότερα, μέσα από τα παραμύθια επιχειρείται η διευκόλυνση της ένταξης των παιδιών, της ψυχοκοινωνικής ανάπτυξης και της προσαρμογής τους στο σχολικό αλλά και στο ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον. Το υλικό αυτό απευθύνεται σε μαθητές όλων των εκπαιδευτικών βαθμίδων, σε εκπαιδευτικούς και γονείς, καθώς και σε ειδικούς ψυχικής υγείας αλλά και, γενικότερα, σε όσους ενδιαφέρονται για την ψυχοκοινωνική προσαρμογή των παιδιών.