A A A

Indicative

Hatzichristou, C. & Lampropoulou, A. (2013). Ανάπτυξη πολυεπίπεδου μοντέλου παροχής σχολικών ψυχολογικών υπηρεσιών [Development of a multilevel model for the provision of school psychological services]. In G. Flouris, C. Parthenis, & L. Gioti (Eds.) Best practices’ guide for teachers of Roma students. Linking theoretical and empirical approaches (pp.113-131). Center of Intercultural Education, National and Kapodistrian University of Athens.

Lampropoulou,  A. & Hatzichristou, C. (2013). Πρόγραμμα «Εκπαίδευση παιδιών Ρομά»: Δεδομένα από την αξιολόγηση του προγράμματος ψυχοκοινωνικής παρέμβασης [Program "Education of Roma children", Data from the evaluation of the Psychosocial Support in the School Community Program]. In G. Flouris, C. Parthenis, & L. Gioti (Eds.) Best practices’ guide for teachers of Roma students. Linking theoretical and empirical approaches (pp.565-585). Center of Intercultural Education, National and Kapodistrian University of Athens.

Hatzichristou, C. (2012). Προαγωγή της ψυχικής υγείας και ευεξίας σε επίπεδο συστήματος: Το σχολείο ως κοινότητα που νοιάζεται και φροντίζει [Promotion of mental health and well-being at a system level: Τhe school as a caring community]. In C. Hatzichristou & H. Besevegis (Eds.). Developmental and adjustment issues of children in school and family (pp.325-354). Athens: Pedio.

Hatzichristou, C., Giavrimis, P., & Lampropoulou, A. (2012). Γηγενείς & αλλοδαποί μαθητές στα Ελληνικά σχολεία: Ενδοπροσωπικές διαστάσεις προσαρμογής και στρατηγικές αντιμετώπισης αγχογόνων καταστάσεων [Native and immigrant students in Greek schools: Interpersonal dimensions of school adjustment and coping strategies]. In N. Papastilianou (Ed.), Cross-Cultural Journey: Psychological adaptation (pp. 255-286) (2nd edition). Athens: Gutenberg.