A A A

Seminars / Training

The aim of the program

The aim of the program is the development of a positive climate in the school environment in order to reinforce the individual and group resilience as well as the promotion and development of internal strengths, motivation and skills in the school environment. An important goal of this program is to offer to the educators an opportunity to strengthen their own resilience and, at the same time, to offer them a proposal for student support and empowerment in the classroom as well as the development of a supportive network for the school community (at large) by covering the intense needs for psychological support which have emerged from the current economic crisis

«Crisis Intervention & Recovery: The Roles of School-Based Mental Health Professionals», March, 28-29, 2009, Athens.

  • Prof. Stephen Brock, Associate Professor at California State University, Sacramento & M., Reeves, Ph.D., Winthrop University, South Carolina, USA.



«The impact of disaster on the community and on schools: An interdisciplinary approach», June,1, 2008, Athens.

  • Prof. Mooli Lahad

 «Crisis Prevention, Preparedness, Intervention & Recovery: The Prepare Model of School Crisis Response», April, 5-6, 2008, Athens.

  • Prof. Stephen Brock, California State University, Sacramento & Prof. Shane Jimerson, Department of Counseling, Clinical, and School Psychology at the University of California, Santa Barbara.



International Symposium: "Crisis management: Prevention and intervention in the community", April, 4, 2008, Athens.

  •  Prof. Shane Jimerson, Department of Counseling, Clinical, and School Psychology at the University of California, Santa Barbara & Prof. Stephen Brock, California State University, Sacramento.

  1st Summer School of School Psychology

  “Response to intervention: A system of improving the learning and behavior outcome for all students”

   Prof. George M. Batsche (June 26-27, 2010, Spetses)

The Program for the promotion of mental health and learning (PPMHL) integrates empirical data with recent theoretical approaches in school mental health. The program’s particular characteristics include linking current relevant theory and research with practice, adjusting to the needs of students in the Greek cultural and educational setting, emphasizing “typical” instead of atypical behavior, and using multi-dimensional and multi-method assessment (evidence- based intervention). 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΤΑΞΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ

Στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του Κέντρου Έρευνας και Εφαρμογών Σχολικής Ψυχολογίας για την προαγωγή της ψυχικής υγείας των παιδιών προσχολικής και σχολικής ηλικίας εντάσσεται η συγγραφή σειράς παραμυθιών με εκπαιδευτικό και παιδαγωγικό χαρακτήρα που στοχεύει στην ευαισθητοποίηση των μελών της σχολικής κοινότητας προς τα παιδιά με διαφορετικές ανάγκες. Ειδικότερα, μέσα από τα παραμύθια επιχειρείται η διευκόλυνση της ένταξης των παιδιών, της ψυχοκοινωνικής ανάπτυξης και της προσαρμογής τους στο σχολικό αλλά και στο ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον. Το υλικό αυτό απευθύνεται σε μαθητές όλων των εκπαιδευτικών βαθμίδων, σε εκπαιδευτικούς και γονείς, καθώς και σε ειδικούς ψυχικής υγείας αλλά και, γενικότερα, σε όσους ενδιαφέρονται για την ψυχοκοινωνική προσαρμογή των παιδιών.